François Cevert, Tyrrell 002, 1971

François Cevert was a French car pilot who passed away in Watkins Glen, New York, on October 6, 1973. He was born in Paris on February 25, 1944. It has mostly consisted of races involving monoplaces and sports cars. In 1971, François Cevert, the 1968 Formula 3 champion from France, won the Formula 1 Grand Prix in Watkins Glen. In the early 1970s, it was thought to be the future of French international automotive competition.

In the first race of the year, he won the German GP on the Hockenheimring, and a month later on the Nurburgring, the international Eifel race. At the Jochen Rindt Memorial Trophy in Thruxton, near Andover, he finishes in fourth place. It wins another round of the Gran Premio Madunina in Vallelunga in the spring, which is not a championship match.

Some of his fellow race car pilot colleagues view him as a possible Formula 1 world champion. François Cevert is known for being a charismatic and attractive person who has captured the public’s attention through his social life in addition to his athletic accomplishments. Following an accident in qualifying on the Watkins Glen circuit, he passes away.

1971: Deception of Title Hopes.

1971 saw François Cevert return to the Formula 2 championship, this time with the Tecno factory team, now supported by Elf, and co-driver Patrick Depailler. Even though it is implied in Formula 1, it is still admissible to the points in Formula 2. At the beginning of the season, Cevert is viewed by French media as one of the favorites to win the championship. An ideal position that fits the insider perfectly. The predictions made by Cevert are not fulfilled. Participating in ten of the eleven championship rounds and two championship qualifying events, he only managed to earn points in the first three rounds of competition.

After May, François Cevert never again appears in the points. According to the pilot, there has been a rise in technical pannes since the beginning of the summer, primarily due to Techno. There are multiple issues with the Ford engine made in Italy. Cevert wins the first round of the Mantorp Trophy at Mantorp Park in Sweden, but due to injuries to soupapes, he is not allowed to compete in the second round and is not included in the overall race ranking.

With 22 points, François Cevert is in fifth place in the F2 championship, while Patrick Depailler, his teammate, has no points.

In Formula 1, François finished 3rd with 26 points while his teammate Jackie Stewart finished as champion by dominating his competitors.

François Cevert1 était un pilote automobile français né le 25 février 1944 à Paris et décédé le 6 octobre 1973 à Watkins Glen aux États-Unis. Il a principalement couru des courses de monoplaces et de voitures de sport. En 1971, François Cevert, qui était champion de France de Formule 3 en 1968, a gagné un Grand Prix de Formule 1. Au début des années 1970, il est considéré comme l’avenir de la discipline automobile internationale en France. Il est considéré par certains de ses collègues pilotes de course comme un potentiel champion du monde de Formule 1. En plus de ses réalisations sportives, François Cevert est reconnu comme une personne charismatique et avenante qui a capté l’attention du public grâce à sa vie sociale. Il décède à la suite d’un accident lors des essais sur le circuit de Watkins Glen.

1971 : Déception des espoirs de titre.

En 1971, François Cevert reprend sa participation au championnat de Formule 2 avec l’équipe d’usine Tecno, alors soutenue par Elf, avec Patrick Depailler en tant que coéquipier. Bien qu’il soit impliqué en Formule 1, il est toujours admissible aux points en F2. Au début de la saison, Cevert est considéré par les médias français comme l’un des favoris pour remporter le titre de champion, une position qui convient parfaitement à l’intéressé. Les prévisions de Cevert ne sont pas réalisées. Il a participé à dix des onze manches du championnat et à deux courses hors championnat, mais il n’a réussi à obtenir des points que lors des trois premières manches du championnat.

Il gagne le Trophée d’Allemagne sur l’Hockenheimring, lors de la première course de l’année, et Un mois après, la Course internationale de l’Eifel qui se déroule au Nürburgring. Il arrive en quatrième position lors du Jochen Rindt Memorial Trophy à Thruxton, à proximité d’Andover. Au printemps, il gagne une autre étape du Gran Premio Madunina à Vallelunga, qui ne compte pas pour le championnat. François Cevert ne rentre plus jamais dans les points à partir de mai. Au début de l’été, il y a une augmentation des pannes techniques, principalement causées par Tecno, selon le pilote. Plusieurs défauts affectent le moteur Ford fabriqué en Italie. Cevert gagne la première manche du Trophée Mantorp à Mantorp Park en Suède, mais en raison de dommages aux soupapes, il ne participe pas à la deuxième manche et est classé comme non classé dans le classement général de la course.

Lors de la saison de F2 François Cevert occupe la cinquième place du championnat avec 22 points, tandis que son coéquipier Patrick Depailler ne marque aucun point.

En Formule 1, il terminera 3ème avec 26 points tandis que son coéquipier Jackie Stewart finira champion en dominant ses concurrents.

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