Lamborghini 400 GT 2+2

The second 400 GT (this Model), commonly known as the 400 GT 2+2, was the first presented at the 1966 Geneva Auto Show. The steel-bodied 2+2 has a different roofline with larger side windows and a smaller rear windshield, and subtle but thorough aheetmetal changes compared to the 350 GT and the first 400 GT. The floorpan is slightly lower while the beltline is actually 66 mm taller. The larger body shape enabled the +2 seating to be installed in the rear, where the 350 GT only had room for luggage or the rarely option of +1 seating. The Bodywork revisions were carried out by Carrozzeria Touring, who also built the first examples, but after Touring’s 1967 bankruptcy Marazzi took over production. The 400 GT 2+2 also had a Lamborghini designed gearbox, with Porsche-style synchromesh on all gears, wich greartly improved the drivetrain. When leaving the factory the 400 GT was originaly fitted with Pirelli Cinturato 205 VR15 tyres.

A total of 224 units of the 400 GT 2+2 were built from 1966 to 1968. Engine Lamborghini V12 3.9L, transmission 5-speed manual, wheelbase 2550mm, lenght 4470mm, width 1727mm, height 1257mm, kerb weight 1472kg.

La deuxième 400 GT, communément appelée 400 GT 2+2, a été présentée pour la première fois au salon de l’auto de Genève en 1966. La carrosserie en acier de la 2+2 est différente au niveau de la ligne de toit, les vitres latérales sont plus grandes et le pare-brise arrière est plus petit que sur la 350 GT et que sur la première 400 GT. La forme plus large de la carrosserie a permis d’installer deux sièges supplémentaires à l’arrière, là où la 350 GT et la première 400 GT n’avaient de la place que pour les bagages ou l’option rarement sélectionnée +1 siège. La dessin de la carrosserie et les premiers exemplaires furent effectués par Carrozzeria Touring, mais suite à la faillite de Touring en 1967, Marazzi avait repris la production de celle-ci. la 400 GT 2+2 était munie d’une boîte de vitesses conçue par Lamborghini, avec une synchronisation de style Porsche sur les rapports, ce qui améliorait considérablement la transmission. A sa sortie d’usine, la 400 GT était équipée de pneus Pirelli Cinturato 205 VR15.

Au total 224 Lamborghini 400 GT 2+2 ont été construites de 1966 à 1968. Moteur Lamborghini V12 de 3.9L, boîte manuelle à 5 vitesses, empattement, 2550mm, longueur 4470mm, largeur 1727mm, hauteur 1257mm, poids à vide 1472Kg.

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